Egyre több mendemonda születik az Apple titokzatos, új okosórájáról, ami a jövő héten terveznek bemutatni. Most új szállal gazdagodik a történet, az Apple állítólag a divat világába is szeretne berobbanni.
Forrás: Mashable
A szeptember 9-ei eseményre egy új értesülés szerint számos divatlap munkatársát is meghívták, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy a vállalat az iWatch-t már nem csak a kütyük iránt rajongó kockáknak, hanem a divattudatosabb nagyközönségnek is szánja.
A Reuters cikkében a Marie Claire magazin egyik munkatársa – aki első alkalommal szerepel a meghívottak közt egy Apple rendezvényen – is nyilatkozott. Ő úgy gondolja, hogy a meghívás kifejezetten a viselhető eszköz bemutatásnak köszönhető. „Ez azt jelzi, hogy az Apple valóban szeretne betörni a divat világába – ez eddig nem kapott sok figyelmet.” A Reuters értesülése szerint továbbá a divattal foglakozó Fashionista szerkesztője is kapott meghívót.
A divatipar más nagyágyúi egy ideje már felfigyeltek az Apple új eszközére. A Project Runaway amerikai reality egyik zsűrije, Nina Garcia, aki még a New York-i divathétről twittelve is megemlítette az okosórát.
@VVFriedman nagyszerű cikket írt a Fashion Week-ről, és bennem is felmerült… Vajon az Apple lesz a szezon divatmárkája az iWatch-csal?
— Nina Garcia (@ninagarcia) 2014. szeptember 4.
Az Apple dizánjért felelős vezetője, Jony Ive szerint az iWatch komoly problémákat okozhat a csúcsminőségű órák gyártásában élen járó Svájcnak is. Válaszul erre a hírre a Financial Times pénteken közölt egy, az óraipar vezetőinek a szeptember 9-ei bemutatóval kapcsolatos véleményét tükröző cikket.
„Nem ugyanazon a piacon versenyzünk” mondta Aldo Magada, az óragyártással foglalkozó svájci Zenith vezérigazgatója. „A viselhető eszközöket vásárlók kifejezetten az információk és digitális megoldások miatt vesznek meg egy okosórát, a klasszikus luxusórák vásárlói azonban a műszaki teljesítményt, a szaktudást és a dizájnt értékeli.”
Magada tehát biztos benne hogy a fennálló rendet semmi sem zavarhatja meg, és azt feltételezi, hogy a két csoportnak – a tech fogyasztóknak és a luxuscikkek vásárlóinak – nincs közös halmaza. Az Apple viszont pont ezt a csoportot szeretné kiszolgálni.
A tech cég nemrégiben szerződtette Angela Ahrendts-t, a Burberry egykori vezérigazgatóját, és Jean-Claude Biver-t, az LMVH luxusórákért (pl. a szintén svájci TAG Heuer-ért és Hublot-ért) felelős vezetőjét. Az Apple következő terméke valószínűleg egy olyan, divatbemutató jellegű eseményen debütál majd, ami a világ vezető márkái közt is megállja a helyét.
Annak ellenére, hogy az bemutatót pont a New York-i divatét alatt rendezik – ami az egyik legmozgalmasabb időszak a divatmagazinok szerkesztői számára – valószínűleg sokan fognak Kaliforniába utazni, hogy részt vegyenek ezen a nagy hatású eseményen.
Minden jel arra utal, hogy az okosóra stílusban és technológiában is erős lesz, de divatipar számára kiküldött meghívók a következő két napban még a pletyka-malmot forgatják tovább.