A Microsoft azt szeretné, ha felhasználói a Binget a Google versenytársának tekintenék. Az Egyesült Államokban élők számára ez eddig is így volt, de a világ bármely más pontján a Bing a kezdetektől fogva másodosztályú szolgáltatásként működött. Egy új álláshirdetés azonban változást sejtet.
A Microsoft Careers állásajánlatai közt feltűnt egy, mely szerint a Bing „megkezdi a történelem legambiciózusabb földrajzi terjeszkedését és termékbővítését.” Az ajánlat szerint továbbá a „Bingnél központi szerepet játszik” a nemzetközi terjeszkedés, a bővítés pedig 75 piacot fog érinteni világszerte.
A terjeszkedés tényleg nem hétköznapi: a Microsoft mindent bedob, hogy az új piacokon helyi, releváns tartalommal jelenjen meg. A hirdetés szerint a sikeres pályázónak a következőket kell teljesítenie: „stratégiai partnerségek és taktikai megállapodások kidolgozása és megvalósítása a legfontosabb keresésekkel és tartalmakkal kapcsolatban (úgy mint helyi hírek, vásárlás, szórakozás, zene, könyvek, közösségi oldalak, hírek és appok), az interneten, mobilon/tableten, Xbox-on és egyéb eszközökön.”
A Microsoft eddig is gyors volt az új termékeket és termékelemek bevezetésében, így annak ellenére, hogy a projekt még gyerekcipőben jár, reményeink szerint az új piacokon is hamarosan megjelenik a továbbfejlesztett szolgáltatás. Jó látni, hogy a Microsoft az egész világon terjeszteni ás javítani igyekszik a Binget, végül is ez az egyetlen módja a nagyobb piaci részesedés elérésének. A szolgáltatás az Egyesült Államokon kívül majdnem mindenhol középszerű teljesítményt nyújt, és ez nem hatott ösztönzőleg használatára.
A Microsoft vezérigazgatójának nyilatkozata szerint nem fogják eladni a Binget, így várhatóan többet fognak befektetni a szolgáltatás fejlesztésébe, ami a platform számára a a következő fontos lépcsőfok lehet.