Talán sehol máshol nincs akkora buli újévkor, mint a New Yorki Times Square-en, ahol a már Google készen is áll a tér ikonikus neonreklámjai közé valaha felszerelt legnagyobb elektronikus hirdetőtábla birtokba vételére.
Kép: Google
A hirdetőtábla, ami egy egész épülettömböt beborít, egy Mitsubishi Electric nagyméretű képernyő (Diamond Vision AVL-ODT10) 2.368 x 10-048 képpontsűrűséggel, ami 15 millió pixellel haladja meg egy 4K képernyő felbontását.
A rekordnagyságú – kb. 23 méterszer 100 méteres képernyő a Broadway-n az 1535-ös házszám alatt a 45. és a 46. utca közt (mindössze fél mérföldre a Google New York-i székhelyétől) található.
”Ennél nagyobb neonreklámot még nem láthattak a Broadway-n” mondta a Clear Channel kommunikációs ügynökség szóvivője „Észak-Amerikában jelenleg ez a legnagyobb digitális hirdetőtábla.”
A hirdetőtáblát ma helyezték üzembe, és kedden este 9 óráig egy interaktív Android játék fut majd rajta a járókelők számára, akik ezen kívül a helyszínen saját Androidify figurájukat is elkészíthetik, és pólóra vagy bögrére nyomtathatják.
A Google a saját termékein kívül néhány olyan non-profit szervezetnek is helyet ad majd az óriástáblán, mint a Charity Water vagy a WWF (World Wide Fund).
Sem a Google sem a hirdetőtábláért felelős cégek a (Clear Channel Spectacolor és a Vornado Realty Trust) nem árulták el, hogy mennyibe is fáj a gigantikus hirdetési hely bérleti díja, de az Ad Age szerint az „átlagos” hirdetőtáblákért évi 4 millió dollárt kell kicsengetni.
A Google január 31-ig bérli a felületet, ami minden bizonnyal a fekete pénteki és a cyber hétfői kampány támogatásából is vastagon kiveszi majd a részét.