Nagyon pörög a Google Glass, tegnap két hírrel is bombázott.
Forrás: Google Glass
Egyrészt, a Google Glass tegnaptól 1000 fontért megvásárolható Angliában is, így az Egyesült Államok után itt érhető el először az Androidos szemüveg.
Annak ellenére, hogy az USA-ban már két éve kapható, a Google eddig megtartotta prototípusként a valóságkiterjesztő eszközt. A Google Glass célközönsége elsősorban a fejlesztők voltak, és nem a fogyasztók.
A Google Glass pici képernyőjén, ami valamivel a jobb szem fölött helyezkedik, úti információkat, közösségi média híreket és weboldalakat érhetünk el. A viselhető miniszámítógép képes továbbá fotók és videók készítésére, és üzeneteinket is elolvashatjuk.
A Google célja, hogy a korai elfogadók (akiket Explorereknek hív) megvásárolják és használják a Glasst, az esetleges problémákat és javaslataikat jelezzék a vállalat felé, és ezáltal segítsék formálni a termék jövőjét. A Glass végül várhatóan nem fog többe kerülni, mint egy átlagos okostelefon.
A 18 évnél idősebb angliai lakosok csatlakozhatnak a Glass Explorer programhoz, ehhez csak meg kell vásárolni a okosszemüveget a google.co.uk/glass címen.
A Google Glass első megjelenése óta a Google a hardvert háromszor, a szoftvert pedig többször is frissítette. Az Egyesült Királyságban értékesített verzió akkumulátora hosszabb üzemidőt tesz lehetővé, mint a korábbi modelleké, és a hangfelismerő rendszert is a brit akcentushoz szabták.
A Glass több régebbi modellje kapható az eBay-en nagyjából 950 fontért. A Glasst az interneten hitelkártyával lehet megvásárolni, de a Google a londoni King’s Cross-ban megnyitott „Basecamp” központában fel is lehet próbálni.
Öt, kifejezetten angliai piacra készített app is elérhető az eszközhöz, ebből az egyik a Guardian hírolvasója, ami az újság tartalmának kivonatatát és a legfontosabb friss hírekről értesítéseket küld az olvasónak.
Ezen kívül a Start Chart, Shazam, Zombies Run és a goal.com is használható Google Glassen.
A másik hír szerint hétfőtől az Egyesült Államokban a Glass dizájner változatát is piacra dobták, és bárki boldog tulajdonosa lehet, ha van felesleges 1500 dollárja.
Forrás: Net-a-Porter
A termékvonalat, amit az amerikai divattervezővel, Diane von Furstenberggel közösen terveztek, a hónap elején mutatták be. Az elegánsabb termék célja, hogy szélesebb közönséget szólítson meg.
A Google csak lassan kezdte meg az viselhető eszköz árusítását a nagyközönség számára, kezdetben kizárólag meghívóval volt megvásárolható, később pedig egy napos kiárusításon vehették meg az érdeklődők. Az Glass most elérhető a Google Glass storefrontban, illetve a luxuscikkeket árusító Net-a-Porter internetes áruházban és férfirészlegén, a Mr. Proter-n. Ára 1500 és 1800 dollár között mozog a választott kerettől függően. A szemüvegek DVF|Made for Glass néven futnak, ötféle új kerettel és nyolc új árnyalatban.
A Google Glass a technológia iránt érdeklődők körében már sikert aratott, a Google pedig most azt reméli, hogy a Glasst vonzóvá teheti a korai befogadók és a kütyük szerelmeseinek táborán túl is. Bár a hardware még mindig elég drága, a Google képes lenne csökkenteni az árat az eladott egységek számának növelésével. A nagyobb volumenű termelés valószínűleg levinné az alkatrészek költségét.
A Glass, amit adatvédelmi aggályok miatt az USA-ban képviselők és fogyasztók is támadtak, egy csapat új, viselhető eszközzel versenyez a piacon, ahol a következő nagy slágert keresi minden cég, mint az okosórákat fejlesztő Samsung, Pebble és a Sony .